Entinen BMW E30 320 projekti

Eli tuollainenkin on sattunut itsellä olemaan.

Auto haettiin Kärkölästä 18. marraskuuta 2011. Auto oli maalattu itsenäisyyspäivänä 2011.

Alla kertomusta hieman.

Ennen BMW:tä minulla oli KE70 farmari corolla. No corolla oli kuin paholaisen riivaama. Aina ilmestyi yksi vika kun yhden sai korjattua. Huomasin nettiautossa tuon halvan BMW:n ja puhelin käteen. Myyjä sattui olemaan Toyota harrastaja ja innostui vaihdosta heti. Joten ei muutakuin corollan nokka kohti Lahtea. (Meni muuten 40€ bensat tuossa matkalla Kokemäeltä Kärkölään, ei ollu corolla ihan kunnossa. :)

No, Kärkölään saavuttiin ja kaupat tuli.

Tässä kuva heti papereiden teon jälkeen.



Autolla ajeltiin n. kuukausi onnellisena ja nautittiin kutoskoneen "vedosta".

Sitten autosta hajosi tankin täyttöputki. No uusi Schmiedmannilta ja matka jatkuu. Samalla tutkittiin perästä kuuluva KOVA kolahtelu nopeassa kiihdytyksessä, vaihteenvaihdossa ja moottorijarrulle päästössä. Viaksi osoittautui perän kahden kiinnityspultin puuttuminen ja paikalla olevat loput kaksi olivat löysässä. Uudet tilalle ja toimii ilman kolinoita. :)

Muutama yleiskuva.











Toinen päivä Joulukuuta auto ajettiin työpaikan halliin suunnitteilla ruostehommat. Noo, kanootti kaatu niin kuin aina. ;)

Auto ennen halliin ajoa pestynä, en olisi uskonut, että vanteetkin olivat valkoiset. :)




Hommat aloitettiin spoilerin ja antennin poistolla. Loppupeleissä koko auton kori oli purettu melkein kokonaan.

Ruostevikojakin löytyi kun aikansa kaivoi.

















Tuli pyyhkästyä auton kylkeä tinnerirätillä ja hienosti lähti spray mattamusta.


No parin tunnin päästä oltiin tässä:































Auto lähti myyntiin ja meni Närpiön seudulle.
On se nykyään ainakin hienompi :)

2 kommenttia:

  1. Hienolta BMW E30 näyttää kyllä kuvissa maalauksen ja ruostevikojen korjauksen jälkeen. Auto lähti siis myyntiin. Tiedätkö onko auto vielä tiekäytössä? Kaverillani myös vanha E30, millä hän ajelee satunnaisesti vielä. Hänen kertomansa mukaan BMW huollossa ei ole edes suuria huoltoja tarvinnut tehdä. Ehkä yksi syy on, että hänellä auto seisoo tallissa ja ajelua taitaa tapahtua lähinnä kesäisin. Täytyy kuitenkin mielenkiinnosta kysyä, että onko ruoste jo päässyt yllättämään vuosikymmenten aikana. https://www.mrvuorinen.fi/

    VastaaPoista
  2. Melkoisen homman olet tehnyt, kun olet remontoinut BMW E30 noin huolella. Yksi ystäväni rakastaa vanhoja bemareita ja auton varaosat ovat hänellä jatkuvassa etsinnässä. Hyvä, että kolinat loppui, ja autosta tuli noin hieno. https://www.iisalmenautoala.fi/autonosat/huoltotarvikkeet

    VastaaPoista